"KEIMANAN, KEJUJURAN, SEMANGAT dan TINDAKAN merupakan ciri-ciri utama bagi pengertian 'kepemudaan'" (as-Syahid al-Imam Hasan al-Banna)

Tuesday 29 November 2011

PEMUDA SOKONG BANTAHAN RUU PERHIMPUNAN AMAN 2011

KENYATAAN AKHBAR JABATAN PILIHANRAYA
DEWAN PEMUDA PAS MALAYSIA

PEMUDA SOKONG BANTAHAN RUU PERHIMPUNAN AMAN 2011


Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia merakamkan ucapan Tahniah dan Syabas kepada Majlis Peguam Malaysia, Kumpulan Aktivis Occupy yang dipelopori oleh Dewan Perhimpunan Rakyat KL dan Persatuan Dayak Iban Serawak, sebuah NGO di Kuching yang telah melakukan bantahan secara serius terhadap Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 2011 yang akan dibentang untuk bacaan kali ke 2 dan dibahaskan di Parlimen pada hari ini.
Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia juga menyelar sikap UMNO/BN selaku Kerajaan Persekutuan yang telah membohongi rakyat apabila berjanji untuk memberikan lebih kebebasan kepada rakyat Malaysia untuk menzahirkan perbezaan ideologi politik dan melaksanakan perhimpunan aman dengan memansuhkan ISA. YAB Perdana Menteri sendiri menyatakan bahawa rang undang-undang baru yang akan menggantikan ISA akan lebih mesra rakyat tetapi yang berlaku kini adalah sebaliknya.
Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia merasakan Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011 yang dicadangkan oleh pihak Kerajaan ini adalah lebih kejam dan zalim daripada ISA kerana lebih menjerut kebebasan dan hak asasi manusia kepada rakyat Malaysia. Seluruh rakyat Malaysia yang cintakan keadilan dan keamanan perlu melahirkan sokongan terhadap usaha untuk membantah dan memprotes cadangan Rang Undang-Undang perhimpunan Aman 2011 ini.
Oleh itu, Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia menyatakan sokongan penuh terhadap sebarang usaha mana-mana pihak untuk membantah dan memboikot Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 2011 nanti.

MOHD SANY BIN HAMZAN
PENGARAH PILIHANRAYA
DEWAN PEMUDA PAS MALAYSIA

29 November 2011

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Pemuda Pandan Copyright © 2009 Premium Blogger Dashboard Designed by SAER